۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۵۹۴۹۳۴
حجت الاسلام سالک در گفت وگو با رسا:

چه تضمینی وجود دارد FATF به سرنوشت برجام دچار نشود| آزمون تاریخی مجمع تشخیص

چه تضمینی وجود دارد FATF به سرنوشت برجام دچار نشود| آزمون تاریخی مجمع تشخیص
نماینده مجلس با بیان اینکه نباید ملت ایران را تسلیم لوایح استعماری کنیم، گفت: ظرفیت داخل کشور را نباید با وعده های توخالی اروپا و آمریکا نادیده گرفت.

حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که سلب بهانه های آمریکا و خروج از لیست سیاه FATF از جمله استدلال هایی است که برخی برای توجیه پیوستن به لوایح CFT، پالرمو و FATF مطرح می کنند، گفت: این افراد می گویند ما باید کاری کنیم تا از لیست سیاه خارج شویم، زیرا همه حساب های بانکی سفارتخانه ها، دانشجویان، کنسولگری ها و شرکت ها بسته می شود، در حالی که ما در طول 40 سال که از انقلاب اسلامی می گذرد در لیست سیاه استکبار جهانی قرار داریم و آن ها هیچ کاری نتوانسته اند بکنند.

وی به تجربه تلخ برجام اشاره و اظهار کرد: برخی مسؤولان در بحث برجام وعده داده بودند که همه تحریم ها به صورت یکجا برداشته شود، اما امروز شاهد هستیم که نه تنها تحریم ها برداشته نشده، بلکه همین چند روز قبل غربی ها مجدداً تحریم ها را تشدید کردند.

حجت الاسلام سالک با تأکید بر این که ظرفیت داخل کشور را نباید با وعده های توخالی اروپا و آمریکا نادیده گرفت، افزود: قرار بر آن بود که آقایان در تیم مذاکره کننده ظرف یک هفته جواب بگیرند، اما به صورت واضح می بینیم که هنوز هم SPV امضا نشده و اقدامی در آن جهت صورت نگرفته است، بر این اساس اروپاییان نیز همانند آمریکا با وعده دادن سیاستمداران و ملت ایران را به بازی گرفته اند و ما نباید به آن ها اعتماد کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید با خروج آمریکا از برجام به فعالیت های هسته ای خود ادامه دهیم، ابراز کرد: این که آقای صالحی چند روز قبل گفتند ما کیک زرد را از اردکان به اصفهان می آوریم و فعالیت های خود را شروع می کنیم خبر بسیار خوبی برای ملت ایران بود.

وی با تأکید بر اینکه CFT، FATFو پالرمو قراردادهای استعماری هستند و ما نباید ملت عزیز خود را تسلیم این طرح های استعماری و استکباری کنیم، بیان کرد: روز شنبه برای مجمع تشخیص مصلحت نظام روز مهم و تاریخی است و ما امیدواریم مسؤولان این مجمع واقعاً بر اساس مصلحت نظام عمل کنند.

حجت الاسلام سالک یادآور شد: ما در طول 40 سال تحریم های ظالمانه ای که از سوی استکبار علیه ملت ایران تحمیل شد در بسیاری از عرصه ها به خودکفایی رسیده ایم و توانسته ایم قله های علمی بسیاری را فتح کرده و به قدرت بازدارندگی دست یابیم، بنابراین نباید خود را تسلیم طرح های استعماری کنیم./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات